15 Kasım 2012 Perşembe

FİİLER VE ÇEKİMLER -Δ

δέχομαι  kabul etmek

δέχομαι
dehome
kabul ediyorum
δέχεσαι
dehese
kabul ediyorsun
δέχεται
dehete
kabul ediyor
δεχόματε
dehomaste
kabul ediyoruz
δέχεστε
deheste
kabul ediyorsunuz
δέχονται
dehonde
kabul ediyorlar



δέχτηκα
dehtika
kabul ettim
δέχτηκες
dehtikes
kabul ettin
δέχτηκε
dehtike
kabul etti
δεχτήκαμε
dehtikame
kabul ettik
δεχτήκατε
dehtikate
kabul ettiniz
δέχτηκαν
dehtikan
kabul ettiler



θα δεχτώ
tha dehto
kabul edeceğim
θα δεχτείς
tha dehtis
kabul edeceksin
θα δεχτεί
tha dehti
kabul edecek
θα δεχτούμε
tha dehtume
kabul edeceğiz
θα δεχτείτε
tha dehtite
kabul edeceksiniz
θα δεχτούν
tha dehtun
kabul edecekler

διαβάζω  okumak

διαβάζω
diavazo
okuyorum
διαβάζεις
diavazis
okuyorsun
διαβάζει
diavazi
okuyor
διαβάζουμε
diavazume
okuyoruz
διαβάζετε
diavazete
okuyorsunuz
διαβάζουν
diavazun
okuyorlar



διάβασα
diavasa
okudum
διάβασες
diavasa
okudun
διάβασε
diavasa
okudu
διαβάσαμε
diavasame
okuduk
διαβάσατε
diavasate
okudunuz
διάβασαν 
diavasa
okudular



θα διαβάσω
tha diavaso
okuyacağım
θα διαβάσεις
tha diavasis
okuyacaksın
θα διαβάσει
tha diavasi
okuyacak
θα διαβάσουμε
tha diavasume
okuyacağız
θα διαβάσετε
tha diavasete
okuyacaksınız
θα διαβάσουν
tha diavasun
okuyacaklar



διαλέγω   seçmek

διαλέγω
dialego
seçiyorum
διαλέγεις
dialegis
seçiyorsun
διαλέγει
dialegi
seçiyor
διαλέγουμε
dialegume
seçiyoruz
διαλέγετε
dialegete
seçiyorsunuz
διαλέγουν
dialegun
seçiyorlar



διάλεξα
dialeksa
seçtim
διάλεξες
dialekses
seçtin
διάλεξε
dialekse
seçti
διαλέξαμε
dialeksame
seçtik
διαλέξατε
dialeksate
seçtiniz
διάλεξαν 
dialeksan
seçtiler



θα διαλέξω
tha dialekso
seçeceğim
θα διαλέξεις
tha dialeksis
seçeceksin
θα διαλέξει
tha dialeksis
seçecek
θα διαλέξουμε
tha dialeksume
seçeceğiz
θα διαλέξετε
tha dialeksete
seçeceksiniz
θα διαλέξουν
tha dialeksun
seçecekler



δίνω   vermek

δίνω
dino
veriyorum
δίνεις
dinis
veriyorsun
δίνει
dini
veriyor
δίνουμε
dinume
veriyoruz
δίνετε
dinete
veriyorsunuz
δίνουν
dinun
veriyorlar



έδωσα
edosa
verdim
έδωσες
edoses
verdin
έδωσε
edose
verdi
δώσαμε
dosame
verdik
δώσατε
dosate
verdiniz
έδωσαν 
edosan
verdiler



θα δώσω
tha doso
vereceğim
θα δώσεις
tha dosis
vereceksin
θα δώσει
tha dosis
verecek
θα δώσαμε
tha dosame
vereceğiz
θα δώσετε
tha dosete
vereceksiniz
θα δώσουν
tha dosun
verecekler


διορθώνω  düzeltmek

διορθώνω
diorthono
düzeltiyorum
διορθώνεις
diorthonis
düzeltiyorsun
διορθώνει
diorthoni
düzeltiyor
διορθώνουμε
diorthonume
düzeltiyoruz
διορθώνετε
diorthonete
düzeltiyorsunuz
διορθώνουν
diorthonun
düzeltiyorlar



διόρθωσα
diorthosa
düzelttim
διόρθωσες
diorthoses
düzelttin
διόρθωσε
diorthose
düzeltti
διορθώσαμε
diorthosame
düzelttik
διορθώσατε
diorthosate
düzelttiniz
διόρθωσαν 
diorthosan
düzelttiler



θα διορθώσω
tha diorthoso
düzelteceğim
θα διορθώσεις
tha diorthosis
düzelteceksin
θα διορθώσει
tha diorthosi
düzeltecek
θα διορθώσουμε
tha diorthosume
düzelteceğiz
θα διορθώσετε
tha diorthosete
düzelteceksiniz
θα διορθώσουν
tha diorthosun
düzeltecekler

διώχνω   dağıtmak

διώχνω
diohno
dağıtıyorum
διώχνεις
diohnis
dağıtıyorsun
διώχνει
diohni
dağıtıyor
διώχνουμε
diohnume
dağıtıyoruz
διώχνετε
diohnete
dağıtıyorsunuz
διώχνουν
diohnun
dağıtıyorlar



έδιωξα
edioksa
dağıttım
έδιωξες
ediokses
dağıttın
έδιωξε
ediokse
dağıttı
διώξαμε
dioksame
dağıttık
διώξατε
dioksate
dağıttınız
έδιωξαν 
edioksan
dağıttılar



θα διώξω
tha diokso
dağıtacağım
θα διώξεις
tha dioksis
dağıtacaksın
θα διώξει
tha dioksi
dağıtacaklar
θα διώξουμε
tha dioksume
dağıtacağız
θα διώξετε
tha dioksete
dağıtacaksınız
θα διώξουν
tha dioksun
dağıtacaklar


δοκιμάζω  denemek

δοκιμάζω
dokimazo
deniyorum
δοκιμάζεις
dokimazis
deniyorsun
δοκιμάζει
dokimazi
deniyor
δοκιμάζουμε
dokimazume
deniyoruz
δοκιμάζετε
dokimazete
deniyorsunuz
δοκιμάζουν
dokimazun
deniyorlar



δοκίμασα
dokimasa
denedim
δοκίμασες
dokimases
denedin
δοκίμασε
dokimase
denedi
δοκιμάσαμε
dokimasame
denedik
δοκιμάσατε
dokimasate
denediniz
δοκίμασαν 
dokimasan
denediler



θα δοκιμάσω
tha dokimaso
deneyeceğim
θα δοκιμάσεις
tha dokimasis
deneyeceksin
θα δοκιμάσει
tha dokimasi
deneyecek
θα δοκιμάσουμε
tha dokimasume
deneyeceğiz
θα δοκιμάσετε
tha dokimasete
deneyeceksiniz
θα δοκιμάσουν
tha dokimasun
deneyecekler




δουλεύω   çalışmak

δουλεύω
dulevo
çalışıyorum
δουλεύεις
dulevis
çalışıyorsun
δουλεύει
dulevi
çalışıyor
δουλεύουμε
dulevume
çalışıyoruz
δουλεύετε
dulevete
çalışıyorsunuz
δουλεύουν
dulevun
çalışıyorlar



δούλεψα
dulepsa
çalıştım
δούλεψες
dulepses
çalıştın
δούλεψε
dulepse
çalıştı
δουλέψαμε
dulepsame
çalıştık
δουλέψατε
dulepsate
çalıştınız
δούλεψαν 
dulepsan
çalıştılar



θα δουλέψω
tha dulepso
çalışacağım
θα δουλεψεις
tha dulepsis
çalışacaksın
θα δουλέψει
tha dulepsis
çalışacak
θα δουλέψουμε
tha dulepsume
çalışacağız
θα δουλέψετε
tha dulepsete
çalışacaksınız
θα δουλέψουν
tha dulepsun
çalışacaklar

Hiç yorum yok: