8 Kasım 2012 Perşembe

FİİLLER VE ÇEKİMLERİ (Β)

Β harfi ile başlayan ve en sık kullanılan fiillerin çekimleri


βάζω      koymak

βάζω
vazo
koyuyorum
βάζεις
vazis
koyuyorsun
βάζει
vazi
koyuyor
βάζουμε
vazume
koyuyoruz
βάζετε
vazete
koyuyorsunuz
βάζουν
vazun
koyuyorlar



έβαλα
evala
koydum
έβαλες
evales
koydun
έβαλε
evale
koydu
βάλαμε
valame
koyduk
βάλατε
valate
koydunuz
έβαλαν
evalan
koydular



θα βάλω
tha valo
koyacağım
θα βάλεις
tha valis
koyacaksın
θα βάλει
tha vali
koyacak
θα βάλουμε
tha valume
koyacağız
θα βάλετε
tha valete
koyacaksınız
θα βάλουν
tha valun
koyacaklar



βγαίνω      dışarı çıkmak

βγαίνω
vgeno
dışarı çıkıyorum
βγαίνεις
vgenis
dışarı çıkıyorsun
βγαίνει
vgeni
dışarı çıkıyor
βγαίνουμε
vgenume
dışarı çıkıyoruz
βγαίνετε
vgenete
dışarı çıkıyorsunuz
βγαίνουν
vgenun
dışarı çıkıyorlar



βγήκα
vgika
dışarı çıktım
βγήκες
Vgikes
dışarı çıktın
βγήκε
vgike
dışarı çıktı
βγήκαμε
vgikame
dışarı çıktık
βγήκατε
vgikate
dışarı çıktınız
βγήκαν
vgikan
dışarı çıktılar



θα βγω
tha vgo
dışarı çıkacağım
θα βγεις
tha vgis
dışarı çıkacaksın
θα βγει
tha vgi
dışarı çıkacak
Θα βγούμε
tha vgume
dışarı çıkacağız
θα βγείτε
tha vgite
dışarı çıkacaksınız
θα βγουν
tha vgun
dışarı çıkacaklar


βλέπω      görmek

βλέπω
vlepo
görüyorum
βλέπεις
vlepis
görüyorsun
βλέπει
vlepi
görüyor
βλέπουμε
vlepume
görüyoruz
βλέπετε
vlepete
görüyorsunuz
βλέπουν
vlepun
görüyorlar



είδα
ida
gördüm
είδες
ides
gördün
είδε
ide
gördü
είδαμε
idame
gördük
είδατε
idate
gördünüz
είδαν
idan
gördüler



θα δω
tha do
göreceğim
θα δεις
tha dis
göreceksin
θα δει
tha di
görecek
θα δούμε
tha dume
göreceğiz
θα δείτε
tha dite
göreceksiniz
θα δουν
tha dun
görecekler


βοητάω      yardım etmek

βοηθώ 
voitho 
yardım ediyorum
βοηθάς 
voithas 
yardım ediyorsun
βοηθά
voitha 
yardım ediyor
βοηθάμε
voithame 
yardım ediyoruz
βοηθάτε
voithate
yardım ediyorsunuz
βοηθούν
voithun 
yardım ediyorlar



βοήθησα
voithisa
yardım ettim
βοήθησες
voithises
yardım ettin
βοήθησε
voithise
yardım etti
βοηθήσαμε
voithisame
yardım ettik
βοηθήσατε
voithisate
yardım ettiniz
βοήθησαν 
voithisan
yardım ettiler



θα βοηθήσω
tha voithiso  
yardım edeceğim
θα βοηθήσεις
tha voithisis  
yardım edeceksin
θα βοηθήσει
tha voithisi
yardım edecek
θα βοηθήσουμε
tha voithisume 
yardım edeceğiz
θα βοηθήσετε
tha voithiso  
yardım edeceksiniz
θα βοηθήσουν
tha voithisun
yardım edecekler


Βρίσκω    bulmak

βρίσκω
vrisko 
buluyorum
βρίσκεις
vriskis 
buluyorsun
βρίσκει
vriski 
buluyor
βρίσκουμε
vriskume 
buluyoruz
βρίσκετε
vriskete 
buluyorsunuz
βρίσκουν
vriskun 
buluyorlar



βρήκα
vrika
buldum
βρήκες
vrikes
buldun
βρήκε
vrike
buldu
βρήκαμε
vrikame
bulduk
βρήκατε
vrikate
buldunuz
βρήκαν 
vrikan
buldular



θα βρω
tha vro 
bulacağım
θα βρεις
tha vris 
bulacaksın
θα βρει
tha vri 
bulacak
θα βρούμε
tha vrume 
bulacağız
θα βρείτε
tha vrite 
bulacaksınız
θα βρουν
tha vrun
bulacaklar


Βρίσκομαι   bulunmak

βρίσκομαι
vriskome 
bulunuyorum
βρίσκεσαι
vriskese 
bulunuyorsun
βρίσκεται
vriskete 
bulunuyor
βρισκόμαστε
vriskomaste 
bulunuyoruz
βρίσκεστε
vriskeste 
bulunuyorsunuz
βρίσκονται
vriskonde
bulunuyorlar



βρέθηκα
vrethika
bulundum
βρέθηκες
vrethikes
bulundun
βρέθηκε
vrethike
bulundu
βρεθήκαμε
vrethikame
bulunduk
βρεθήκατε
vrethikate
bulundunuz
βρέθηκαν 
vrethikan
bulundular



θα βρεθώ
tha vretho
bulunacağım
θα βρεθείς
tha vrethis
bulunacaksın
θα βρεθεί
tha vrethi
bulunacak
θα βρεθούμε
tha vretume
bulunacağız
θα βρεθείτε
tha vrethite
bulunacaksınız
θα βρεθούν
tha vrethun
bulunacaklar


Hiç yorum yok: