13 Ocak 2012 Cuma

Sık kullanılan Cümleler- 1.Selamlaşmalar

SELAMLAŞMALAR

Γεια σας (σου)         Merhaba
(Ya sas -su-)

Καλημέρα                Günaydın
(Kalimera)

Καλησπέρα              Tünaydın
(Kalispera)

Καλό βράδυ             İyi akşamlar
(Kalo vradi)

Καληνύχτα              İyi geceler
(Kalinihta)

Χαίρετε                    Selam
(Herete)

Καλώς ήρθατε (ήρθες)     Hoş geldiniz (geldin)
(Kalos irtate -irtes-)

Καλώς ορίσατε (όρισες)   Hoş geldiniz (geldin)
(Kalos orisate -orises-)

Καλώς σας βρήκαμε         Hoş bulduk
(Kalos sas vrikame)

Καλώς τον (την)               Buyursunlar... (bayan için)
(Kalos ton - tin-)

Τι ευχάριστη έκπληξη      Ne güzel sürpriz
(Ti efharisti ekpliksi)

Τι κάνεις;                           Ne yapıyorsun?
(Ti kanis)

Τι κάνετε;                           Ne yapıyorsunuz?
(Ti kanete)

Πώς είσαι;                          Nasılsın?
(Pos ise)

Πώς είστε;                          Nasılsınız?
(Pos iste)

Τι γίνεσαι;                          Ne oluyor?
(Ti ğinese)

Τι γίνεςτε;                          Ne oluyor (haber)?
(Ti ğineste)

Πώς (τα) πάτε;                   Nasıl gidiyor?
(Pos (ta) pate)

Πώς (τα) πάς;                    Nasıl gidiyor (ne haber)?
(Pos (ta) pas)

Καλά, ευχαριστώ.              İyi, teşekkürler.
(Kala, efharisto)

Καλά, ευχαριστούμε. Κι εσείς;    İyi, teşekkür ederiz. Ya siz?
(Kala, efharistume. Ki esis)

Πολύ καλά.                        Çok iyi.
(Poli kala)

Υπέροχα!                            Harika!
(İperoha)

Όχι και τόσο καλά.            O kadar da iyi değil.
(Ohi ke toso kala)

Τι νέα;                                 Ne haber?
(Ti nea)

΄Ετσι κι έτσι                         Şöyle böyle.
(Etci kietci)

Άσχημα                                Κötü.
(Ashima)

Μη χειρότερα                     Daha kötü olamaz
(Mi hirotera)

Άστα να πάνε!                     Boş ver gitsin
(Asta na pane)

Τίποτα                                 Hiç bir şey
(Tipota)

Τα ίδια                                Aynı (hep bildiğiniz gibi)
(Ta idia)

Σιγά σιγά                            Yavaş yavaş
(Siga siga)

Αντίο                                   Hoşçakalın
(Adio)

Καλο ταξίδι!                       İyi yolculuklar
(Kalo taksidi)

Γεια χαρά!                          Hoşça kal
(Yia hara)

54 yorum:

Unknown dedi ki...

Teşekkürler Sedef Hanim .

Tugce dedi ki...

Yunancaya yeni merak sarmış biri olarak (Haris Alexio sağolsun, hep varolsun=)) bu blogu bulmam mükemmel oldu. Lütfen paylaşımlarınızı kesmeyin. Efharisto para poli =)
Ankara'dan Sevgiler
Tuğçe

Sedef dedi ki...

Güzel yorumlarınız için ben teşekkür ederim :)

nurdancev dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

bu guzel paylasimlar icin tesekkuler..1 agustosta ailemle yunanistana gidecegiz.biraz on bilgi iyi oluyor boyle...tskkur

Orhan SAKARYA dedi ki...

Sedef Hanım,
Yunanistan'ı komşu kapısı yapan bizler için çok güzel bir site hazırlamışsınız. Teşekkür ederiz.
Selanik'te sizin için de YASU diyeceğiz.
Orhan SAKARYA

Nilgünaçi dedi ki...

Emeğiniz için çok teşekurler Sedef hanım...Ne kadar başaracağim bilmiyorum ama gayret edeceğim.

Adsız dedi ki...

Merhabalar Sedef hanım,
Yardım amaçlı bu desteğiniz için çok teşekkürler. Bizde Ekim başına Atina'ya gideceğimiz için gülük birkaç kelime öğrenmek amaçlı araştırıken sitenizi gördüm. Müsadenizle günlük birkaç konuşma örneklerini orada yaralanmak üzere kaydetmek istiyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim
Gülsüm

cengizinmektubu dedi ki...

Merhaba Sedef Hanım,
2 sene önce sadece internetten yararlanarak Yunanca öğrenmeye başladım. Sitenizi dün gördüm ve bugün incelemeye başladım. Hoşuma gitti ve bana destek olacağını düşünüyorum. Emekleriniz için size şimdiden teşekkür ediyorum. Halen Ankara'da oturuyor ve enerji sektöründe çalışıyorum. Marmaris'teki evimize yazları gidiyoruz ve yeşil pasaport sahibi olduğumuz için uygun fırsatlarda Simi, Kos, Leros, Santorini gibi adalara gideceğiz. Dilimi akışkan hale getirdikten sonra da Girit'e gitmeyi planlıyorum.
Size Atina'daki günlerinizi güzel geçirmenizi diliyorum.
Tutkuyla yaşayın ve sevgiyle kalın.
Cengiz Alptekin

Unknown dedi ki...

Merhaba sedef hanim öz veriniz icin cok tesekkurler harika paylaşımlar ;) efharisto poli

Rüstem dedi ki...

İngilizce öğretmeniyim ama Yunanca ya bayılıyorum ve geliştirmek istiyorum.2 kez gidebildim ve harika dostluklar edindim.Hemen hemen herşeyimiz ortak fakat Yunan müziği 10 numara.Site gerçekten çok güzel ve faydalı . Dilerim devamı gelir.Sedef Hanım , ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

yeni basliyorum cok sevdim

Unknown dedi ki...

yeni basliyorum cok sevdim

Unknown dedi ki...

efharisto para poli ilerde yazisma arkadasliklari kurmak istiyorum yardimci olursaniz sevinitim

muhammed alperen dedi ki...

sedef abla ben bişey anlamadım merhaba da sus'u okuyacak mıyız translatede daha garip şeyler diyor anlamadımda nasıl yapacağız (bloğunu çok seviyor lise 1 e gidiyor ve yunancayı öğrenmeye çalışıyorum ysrdım edersen sevinirim) :)

Sedef dedi ki...

Merhaba Muhammed, evet merhaba derken Ya su (tekil ve samimi olan kisilere) veya Ya sas (cogul ve resmi olundugunda) seklinde telaffuz etmelisin. Iyi calismalar dilerim

Unknown dedi ki...

Merhaba sedef hanım. Benim yunanca ogrenmem lazım ama hic bilgim yok bana yardımcı olabilir misiniz?

Adsız dedi ki...

Hos bu dil merak saldim ufak. Tefek basliyorum sedef hnm.

Sedef dedi ki...

Bol sans.. uzun bir yol...keyifli olsun...

Adsız dedi ki...

GÜZEL BİR SİTE SÜPER İŞE YARAR AMA KEŞKE İNGİLİZCELERİNİDE YAZSAYDINIZ !!

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik....Gumulcineden selamlar....

Adsız dedi ki...

2015 bahar dönemi yunanistana erasmus programiyla gidecegim bana cok faydasi dokundu tesekkurler

Arzu dedi ki...

Teşekkürler Sedef hanım, biz de burada Bodrumda Yunanca ders alan küçük bir grubuz, ancak çalışma sırasında hepimiz sizin bloğunuzdan çok faydalanıyoruz.
Lütfen devamını getirin. Günlük konuşmalar veya alışveriş, gibi...

bnydmn dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Merhaba siteniz guzel.ben yarim yunanim bi kac yanlis gordum.mesela τι κανεις nasilsin demek ama yukarda napiyorsun yaziyor.ama olabilir yine guzel blog tesekkurler

Georgios dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Georgios dedi ki...

Elinize sağlık, teşekkürler

Unknown dedi ki...

Koki miri ve Tosko Temeno rumcada var yunancada?aynı kökenli diller ama hep merak etmişimdir teşekkürler

Unknown dedi ki...

Sedef Hanım; zaman ayırıp hazırladığınız için çok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Gerçekten çok samimi ve içten hazırlamışsınız; elinize ve yüreğinize sağlık...

Hacer Kuru dedi ki...

Gies ne demek? Müşterim "gies ok" yazmış bana

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ahmet Azmidolu dedi ki...

Sedef hanım

Gerçekten bu yapmış olduğunuz hayır için sonsuz teşekkürler. Ben de şunu soracağım: Yunanca öğrenmek için nasıl bir sıra izlemeliyim. Siz blogunuzda hayli bilgi verdiniz ama hangi sıraya göre çalışalım lütfen bir zahmet yazar mısınız.

AHMET

Orçun Turan dedi ki...

2 gün sonra sınavım var. Gerçekten yardımcı oldunuz. Teşekkürler

mateng dedi ki...

Merhaba,

μπρουσκο dizisini az buçuk takip ede ede bi bakmışım yunanca yarı-cümleler kuruyorum =)

sık duyduğum kelimeleri sesli sözlüklerden ve dizideki vücut dillerinden çıkararak küçük bir liste bile oluşturdum..

ama lupon nedir ya da lüpon diye söylenişi olan şey nasıl yazılır nedir bir türlü bulamadım, çok sık kullanılıyor, kesin çok bariz bişeydir hatta "bak şimdi" falan olduğunu tahmin ediyorum ama yine de emin olmak için hem de bu vesileyle size de böyle bir blog açıp faydalı olduğunuz için teşekkür ediyim istedim =)

Tekrar teşekkürler..

Sedef dedi ki...

λοιπόν: lipon" şu halde, demek ki, şimdi, iyi, yani
Λοιπόν: peki o zaman

Rica ederim

Unknown dedi ki...

Çok teşekkürler 🙏

Jade Sabbah dedi ki...

BİRAZ ÇALIŞILIP ÜZERİNDE DURULSA KOLAY ÖĞRENİLECEK BİR DİL ,ORTAK KULLANDIĞIMIZ O KADAR ÇOK KELİME VAR Kİ YUNANCA HİÇ YABANCI DEĞİL BANA ANNANEM ANADİLİ GİBİ KONUŞURDU. BİR KAÇ CÜMLE VE KELİME KALDI AKLIMDA ONDAN KEŞKE DAHA ÇOK FAYDALANSAYDIM

Jade Sabbah dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Eva merker dedi ki...

Selam Sedef hanim sizi sürekli nasıl takip edebilirim yardimci olurmusunuz

Unknown dedi ki...

Ben tiyatro sanatçısıyım.Bu sezon oynayacağımız oyunda bir kaç rumca cümle söylüyorum.Yardımcı olursanız çok sevinirim.
-Melina..Alekos..Ne bağırıyorsunuz sabah sabah..
-Anneeee...
-Kimdir bu...yada
-Kimdir bu adam
Şimdiden teşekkür ederim.

Sedef dedi ki...

Merhaba.
Ton gereği telaffuz ederken uzatmanın gereken harfleri 2 kez yazacağım.

-Melina, Alexi.. Ti fonazis proi proi?

-maana

-pios ine aftos?

-pios ine aftos o aandropos?

İyi çalışmalar

Unknown dedi ki...

yunanistan basbakaninin sizin kadar faydasi olmamistir yunana

Unknown dedi ki...

Merhabalar sedef hanim..ellerinize saglik cok faydali bir baslangic oldu benim icin.. Atina dayin sanirim kursu birakip bir at kadar senin blogu takip etmem daha iyi olacak sanki:).. uzun suredir paylasim yok acaba burdamisiniz takip ediyormusunuz blogu size danismak istedigim bir sey olursa buraya yazmam yeterlimi acaba. Efharisto poli.. kalinichta

Unknown dedi ki...

Yillar once, lisa zamanlarimda buradan cok seyler ogrenmistim 😊 sagolsun sesef hanim

Unknown dedi ki...

Yeni başlamak istiyorum kaynak olarak ne önerirsiniz

Unknown dedi ki...

Efharisto parapoli ( çok çok teşekkür ederim )

Unknown dedi ki...

Annem rum olmasına rağmen hiç rumca bilmiyorum fakat konuşmaya yatkınım

Unknown dedi ki...

Benim annemde yunan asilli biraz yunanca biliyorum babamda kurt birazda kurtce biliyorum turkiyede dogdum buyudum okula gittim turkcem % 100.

Adsız dedi ki...

kalos ando mosika ne demektir?

Adsız dedi ki...

Yasas
Epharisto para poli:))

Adsız dedi ki...

Ovo epaye ime, Heraklion, Crete :))

Adsız dedi ki...

Şu an Hanya'da yaşayan biri olarak, bunlara ihtiyacım vardı, teşekkürler

callisezai@gmail.com dedi ki...

Sedef hanım merhaba,Yunancaya yeni merak ettim öğrenmeye karar verdim sayfanızda çok güzel öğreniyorsunuz.Merak ettiğim konu sayfanızda eğitime devam ediyor musunuz? Başka eğitim verdiğiniz yer varmı? Teşekkürler 🙏