11 Ekim 2011 Salı

Alfabe


Yunan Alfabesi


Yunan alfabesi Türk alfabesinden tamamen farklı bir formda olduğundan Yunancayı hiç bilmeyen ve öğrenmek isteyenler için elimden geldiğince detaylandırarak anlatmaya çalışacağım.


İlk sütunda Yunancada bulunan harflerin büyük ve küçük yazılımlarını, İkinci sütunda bu harflerin Yunancada nasıl okunduğu ve üçüncü sütunda ise bizim bu harfleri Türkçede ne şekilde okuduğumuzu görüyorsunuz.



Harf             Yunanca  Okunuşu        Türkçe verdiği ses  

                                                 
Α \ α                        alfa                                 a
Β \ β                        vita                                 v
Γ \ γ                         ğama                              ğ
Δ \ δ                        delta                               peltek d
Ε \ ε                        epsilon                           e
Ζ \ ζ                        zita                                 z
Η \ η                        ita                                  i
Θ \ θ                       thita                                peltek t
Ι  \ ι                         yota                                i
Κ \ κ                        kappa                             k
Λ \ λ                        lamda                             l
Μ \ μ                       mi                                   m
Ν \ ν                        ni                                    n
Ξ  \ ξ                       ksi                                   ks
Ο \ ο                       omikron                          o
Π \ π                       pi                                     p
Ρ  \ ρ                       ro                                    r
Σ  \ σ,ς                    siğma                              s                
Τ  \ τ                        taf                                   t              
Υ \ υ                        ipsilon                            i
Φ \ φ                       fi                                     f
Χ \ χ                        hi                                    h
Ψ \ ψ                       psi                                  ps
Ω \ ω                       omega                            o 


 Harflerin yazılışları ve okunuşları Türkçeye göre çok farklılık gösterdiğinden bir sonraki aşamaya geçmeden önce alfabeyi çok iyi şekilde kavramamız gerekiyor. Harflerin yazılışlarını ve okunuşlarını öğrenmek için biraz vakit harcamamız gerekecek.

11 yorum:

emekliyim.com dedi ki...

Harika...Muhtesem bu yaptıgın İngilizcem süper zaten şimdi sıra Yunancada korkun bendennnn sedefim sayesinde şakıtıcam artık

Sedef dedi ki...

Teşekkürler canım. Neden olmasın? :)

Unknown dedi ki...

Sedef hanım ben yünancayı öğrenceğimi sanmazdım ama yabancı damat izleyerek üç beş kelime öğrendim ve devamıni getirmek istedim sizin sayenizde öğreniyorum size gerçekten çok çok teşekkür ederim. Sizi seviyorum :)

Adsız dedi ki...

sedef abla çok sağol bende yunanca öğrenmeye çalışıyodum burdan bulabildim ama tekrar nasıl bu siteyi bulabilirim bilmiyorum nolur bana yardımcı oll :-( <3

Unknown dedi ki...

emeklerinize sağlık harika anlatıyorsunuz!

Unknown dedi ki...

Mesela bilmiyorum yazamıyorum yunancada ş harfi yok mesela bilmiyorum bölemi oluyor
μπειλμειυορονμ diye mi yazılıyı

Adsız dedi ki...

sedef hanım, gerçekten büyük bir iyilik yapıyorsunuz, çok teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Merhaba Sedef Hanım,
Sedef Hanım ile merhaba Yunanca :)
Paylaşımlarınız çok faydalı
ευχαριστίες
Sevgiler,
Banu

Teoman AK dedi ki...

Emekleriniz ve güzel anlatımınız için çok teşekkürler Sedef hanım.

Unknown dedi ki...

sedef abla yunanca ögrenmeye senin sayende başladım bana film önerirmisiniz yunanca altyazılı

Unknown dedi ki...

Merhaba Sedef Hanım, öncelikle blog harika. elinize emeğinize sağlık.

Fakat blog yazmaya aramı verdiniz? Uzun zamandır paylaşım yapmamışsınız da.. :(